Hudba - W. seminář Praha
Archiv obsahů vyučování a doporučené domácí práce
ve Waldorfském semináři v Praze - kurz P. Pitter
Stručná rekapitulace obsahu vyučování
zavedení kánonů Jubilate et cantate a Surrexit Christus z Kánonické knihy I
opakování dosud málo zapamatovaných kánonů Per crucem a hebrejských kánonů Hašivenu, Lo jisa goj a Vihuda leolam tešev - viz níže
zavedení pojmu rytmické rondo a jeho praktické zažití (Hudební praktikum str. 15)
zavedení a procvičení instrumentálního ronda ronda Veselý výlet (Hudební praktikum str. 23)
Sborový zpěv a hra na flétny písně Hevenu šalom alejchem
opakování písní Tělo Krista a Stabat Mater Teď proměnami hlasu I a státní hymny Izraele Hatikva
stále opakovat zpěv a flétnovou hru (je-li možná) u nově zavedenných i mírně starších a dosud bezpečně neukotvených kánonů a písniček
tvorba a zápis další vlastní písně, nejlépe na zveršovaný text některého vybraného obrazu biblických starozákonních příběhů, s využitím motivické práce v předvětí a závětí; pokročilejší se již mohou pokusit i o mírně složitější písňovou formu nebo nově uchopení formy ronda
Na příští seminář neopomeňte vzít s sebou:
zobcové flétny
sborníky Zpívejte Pánu píseň novou, Hudební praktikum I a II, Teď proměnami hlasu I, Kánonická kniha I + II, Nejsnadnější intrády a tanečky a další rozdané písničky na volných listech
vaše vlastní nové písničky, potřebujete-li korekturu
Stručná rekapitulace obsahu vyučování
zavedení kánonů Per crucem Kánonické knihy II a hebrejských kánonů Hašivenu, Lo jisa goj a Vihuda leolam tešev - viz níže
základy notografie při zápisu vlastních písniček
Sborový zpěv a hra na flétny písně Tělo Krista a Stabat Mater Teď proměnami hlasu I a státní hymny Izraele Hatikva
opakovat zpěv a flétnovou hru (je-li možná) u nově zavedenných kánonů a písniček
tvorba a zápis jedné vlastní písně, nejlépe na zveršovaný text některého vybraného obrazu z legend, s využitím motivické práce v předvětí a závětí; pokročilejší se již mohou pokusit i o mírně složitější písňovou formu
doplnit chybějcí zápis na straně 7 Hudebního praktika II s přihlédnutím k notografickým pravidlům
Na příští seminář neopomeňte vzít s sebou:
zobcové flétny
texty k rytmickým a melodickým cvičením
sborníky Zpívejte Pánu píseň novou, Hudební praktikum I a II, Teď proměnami hlasu I, Kánonická kniha II, Nejsnadnější intrády a tanečky a další rozdané písničky na volných listech
vypracovaný domácí úkol
zavedení kánonů Non nobis Domine, Alleluia I a II z Kánonické knihy II
hudební motiv a způsoby jeho využití v kompozici vlastních písniček
procvičení a zažití krátkých předvětí a závětí ve flétnové hře a zpěvu s využitím motivické práce
Sborový zpěv a hra na flétny písně Pavana (op.) a Cum decore ze sborníku Teď proměnami hlasu I
opakovat zpěv a flétnovou hru (je-li možná) u nově zavedenných kánonů a písniček
tvorba a zápis jedné vlastní písně, nejlépe na zveršovaný text některého vybraného obrazu z legend, s využitím motivické práce v předvětí a závětí; pokročilejší se již mohou pokusit i o mírně složitější písňovou formu
zkoušet analyzovat po stránce motivické jakoukoliv písničku, se kterou přijdete v mezičase do styku
Na příští seminář neopomeňte vzít s sebou:
zobcové flétny
texty k rytmickým a melodickým cvičením
sborníky Zpívejte Pánu píseň novou, Hudební praktikum I a II, Teď proměnami hlasu I, Kánonická kniha II, Nejsnadnější intrády a tanečky
vypracovaný domácí úkol
25. - 27. 1. 2019
Stručná rekapitulace obsahu vyučování
zavedení kánonů Jubilate Deo, Když ráno vstáváš a Laudate Deum z Kánonické knihy II
procvičení a zažití krátkých předvětí a závětí ve flétnové hře
skladebná forma v lidové písni a její osvojení analýzou jednotlivých písniček
První zkušenost se hrou ve flétnovém orchestru ze sborníku Nejsnadnější intrády a tanečky z 16. a 17. století ve skladbě Les Bouffons
Sborový zpěv a hra na flétny písně skladby Pavana ze sborníku Teď proměnami hlasu I
opakovat zpěv a flétnovou hru (je-li možná) u nově zavedenných kánonů a písniček
tvorba a zápis jedné vlastní písně nejlépe na zveršovaný text některého vybraného obrazu z legend, s využitím předvětí a závětí; pokročilejší se již mohou pokusit i o mírně složitější písňovou formu
zkoušet formálně analyzovat jakoukoliv písničku, se kterou přijdete v mezičase do styku